رئیس پلیس راهور فراجا در توصیه به زائران اربعین حسینی از آن ها درخواست کرد که با خودروی شخصی به مرزهای مشترک با عراق بروند.

زائران با خودروی شخصی بیایند؛ پارکینگ و بنزین مهیاست

سردار سید تیمور حسینی، در خصوص برنامه‌های پلیس راهور برای تردد زائران اربعین حسینی در مسیرهای منتهی به مرزهای مشترک با عراق اظهار داشت: سال گذشته ۳ میلیون و چهارصد هزار زائر اربعین حسینی داشتیم اما امسال با تحلیل روند موجود پیش بینی می‌شود که افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصدی تعداد زائران اربعین حسینی را شاهد باشیم.

وی‌ گفت: با این تحلیل می‌توان در نظر گرفت که بیش از ۴ میلیون نفر  از هموطنان برای شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی عازم عراق می‌شوند که با این مقدوراتی که در سطح سیستم حمل و نقل عمومی وجود دارد باید گفت که کمتر از ۴۰ درصد جابجایی ها با اتوبوس امکان‌پذیر است.

سردار حسینی تصریح کرد: چاره‌ای نداریم و باید از مردم بخواهیم که از وسیله نقلیه شخصی استفاده کنند اگرچه ثبت نام  زائران در سامانه سماح نیز این امر را کاملاً نشان می‌دهد؛ چراکه بیش از ۴۰ درصد افرادی که در سامانه سماح ثبت نام کرده‌اند وسیله مورد نظرشان را وسیله نقلیه شخصی انتخاب کرده‌اند.

سردار حسینی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا تمهیداتی برای پارک خودروها در مرزهای پر تردد صورت گرفته یا نه، اظهار داشت: در تمام مرزهای پر تردد از جمله مهران، شلمچه، چذابه و خسروی پیش‌بینی‌های مناسب برای پارک خودروهای شخصی شده است.

 وی در پاسخ به پرسش دیگری درباره تمهیدات لازم برای تامین سوخت خودروهای شخصی زائران اربعین حسینی در پایانه های مرزی گفت: با جلساتی که با شرکت پخش و پالایش فرآورده‌های نفتی و استانداران انجام شده پیش بینی‌های لازم برای تامین سوخت خودروهای شخصی اندیشیده شده و از این حیث مشکل و موردی نخواهیم داشت.

منبع: خبرگزاری فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.